Mamma: Onsdag 28/12.

En av tjejerna från Hemservice (ett privat firma som betalas av kommunen) städar just nu. Dammsuger och får bort damm så jag ska sluta hosta. Ikväll ska min bror komma, hans fru är mycket sympatisk.




Sjukhusets lungavdelning gav mig en kurs i empati. En riktig utbildning vill jag säga. Mitt lidande och deras personligheter som möttes. Få personer förstår att en sjukpensionär kan vilja bo i en trerummare. Jag tycker om lägenheten, döttrarna får plats. Jag är vanligtvis produktiv, skulle känna mig mentalt kvävd i en tvårummare. Bostadstilläget har en övre gräns och om man väljer att lägga pengar på rum – rymd – ytor istället för kläder och resor så kan man ju bo kvar.

Det där tvådelssamhället där ena delen har rätt att förändra den andra delen. Den sociala marknaden som innebär att människor som vill ha vård, hjälp, stöd blir ifrågasatta. I det avseendet får vi bättre lagar och regler. All behandling på sjukhus ska ske i ömsesidighet. Om ett år kommer pensionärer att kunna välja hemvårdsteam.

/Telefonmamman.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0