Mamma: Måndag 2/1.

Min ett år yngre bror satte in matpengar till mig i fredags. Snällt, som ett lån utan ränta med lång 'inkasseringstid'. Det fungerar dåligt att vara ensam. Vi är beroende av varandra och det är där ett missbruk också an uppstå, ett förtryck. Att jag har kontakt med syskonen och är värdefullt. Min bror och hans fru fyllde frysen med maträtter och köpte en mikrovågsugn till mig. Själva den goda gärningen betyder mest. Om jag har aptit och orkar äta har en del att göra med omvärlden.

Jag har avstått från att ringa hemvården. Mina döttrar, hemservice och hemsjukvården räcker. Hemservice är en privat firma som fått 14 timmar per månad för att hjälpa mig städa. Chefen är en kvinna i min ålder med mycket humor. Hon har betytt mer för mig än jag förstått.



Det är kanske en sanning att det är bra för hälsan att leva ett normalt/vanligt liv. Att skaffa sig en utbildning. Att ha bra relation med familjen. Att äta normalt och idrotta. Att gå till läkare vid sjukdom. Att ha ett arbete man trivs med.

Jag var ledare en termin för Bruno Gröning-gruppen i staden. Det är en healinggrupp. Men jag tyckte jag fick flera varningar att det inte var helt okej med sättet de organiserade rörelsen på. Deras mål var att sprida kunskap om vem Bruno Gröning var. Jag menade att en god sak säljer sig själv. Det blev likt en sekt. Man får inte ifrågasätta eller kritisera. Jag räknade ut att 1 % blev helade. Ingen rörelse eller Mästare har patent på healing. Healing har med tro att göra. Mirakel är ingen metod, utan en nåd.

/Telefonmamman.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej på dig! Jag heter Vendela och har precis startat en blogg , det skulle vara jätte kul om du kunde kolla in den och kanske ge tips :)Vi kan följa varandra på bloglovin om du vill? KRAM http://vendelagranberg.spotlife.se

2012-01-30 @ 14:56:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0