Att tänka positivt.

Jag tycker att vår situation är jättejobbig. Att inte veta hur framtiden ska bli, och att man faktiskt är ansvarig för en persons (eller flera personers) liv, är jobbigt. Det slukar energi. Samtidigt ger det så mycket energi när det går bra. Jag har börjat tänka positivt och tränga bort de negativa tankarna, och det funkar. För en tid sedan tänkte jag bara i negativa banor och det höll på att sänka mig. Nu intalar jag mig själv att det kommer gå bra, och allt kommer ordna sig. Det hjälper. Men det räcker med bara en negativ tanke så är jag nedstämd resten av dagen, därför väljer jag att inte tänka på det. Jag vet inte om det är förnekelse eller helt enkelt bara positivt tänkande, men det funkar för mig.

Min mamma har berättat en historia om tankens kraft. En man stod på scenen i en aula och skulle lyfta sin arm. Alla i publiken blev ombedda att tänka att han inte skulle klara det, och mycket riktigt så klarade han inte det. Jag börjar mer och mer, pga olika händelser den senaste tiden, tro på att både ens egna och andras tankar och förväntningar påverkar situationen. Därför vill jag be alla att tänka positiva tankar! Med hjälp av viljan klarar man mycket!

Här är en något suddig mobilbild som min syster tagit för en månad sedan.

image description

/Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0