Mamma: Tisdag 28/2.



Av överkrav och stress kan känsliga människor tappa balansen. Sista nyheten jag hörde igårkväll var att pensionärer känner sig hunsade och illa behandlade av hemtjänsten (eller var det en dröm?). I morse hörde jag att autism sätts i samband med bl.a. miljögifter som flamskyddsmedel. Om ett barn inte får använda sin syn under första året kan de bli blinda. Och jag tänker såhär; det kan finnas fler sinnen än våra fem vanligaste. Det kan finnas ett sjätte och kanske sjunde sinne, och om vi inte använder det så tillbakabildas det. 

Kl 9 i morse kom fem personer hit för att diskutera hur tre olika "inrättningar" bäst ska ta hand om mig. Som vanligt kändes det som en domstol, och jag försvarade mig. En psykolog är vänlig och ambitiös och gjorde för en månad sedan ett schema som sedan fick ödestigna konsekvenser. Bl.a. förlorade jag 14 timmar hemvård i veckan och istället betalar jag ungefär motsvarande tid från hemservice, som gör ungefär samma sak. Medan grundproblemet är kvar. Schemat fungerar alltså inte, trots att jag betalar. Men det här schemat går också vidare till den person som ska besluta om jag ska ha personlig assistent, och det blir avslag. Och det är klart, tror han att det här schemat fungerar så behöver jag inte det. 

/Telefonmamman.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0