Mamma: 2/4.

Blåmåndag.

Jag är så trött och har feber. Jag vill få näring i dropp och några som kollar upp min hälsa. Men jag lär få vara hemma under påsken. Samtidigt som mörkret är stort är ljuset stort. När man mår såhär så kan man ge upp vissa stunder, och då kan det komma glädje istället. Små saker kan bli roliga, som en låt i radion eller en snutt på ett tv-program. Man kan se väldigt klart på andra människor i ett sådant här läge. Man vet vilka som är positiva och vilka som är negativa, och det är ingen idé att diskutera det med någon. Man vet det bara. 

Jag har känt mig väldigt besviken på hur nationen har utvecklats sedan 70-talet. Jag har lite svårt att tro att det är sant, att det har gått såhär långt. Att man är defensiv och hoppas på det bästa, t.ex. med demensvården, istället för att till med hårda åtgärder. Förstatliga allt igen, som har med sådant att göra! Det är radikalt och kanske effektivt i längden, då kan man ha en kontrollmyndighet med stor insyn i verksamheterna. Idén att tjäna pengar på sjuka människor, skolbarn och pensionärer är helt snurrig. Där måste väl ändå människor haja till och tänka "vad håller vi på med?".

Svenskar äter mest socker och godis per kapita, dricker mest kaffe per kapita, och har flest mobiltelefoner per kapita. Och det beror väl på vår välfärd, att vi har det så himla bra. Men det säger också något om passiviteten. Var finns de stora projekten och de intelligenta idéerna? Vuxna människor som är beroende av godis och socker, det känns lite passivt som sagt.

/Telefonmamman.


Kommentarer
Postat av: - Swedish Source About Josh Hutcherson

Hejsan



Gillar du Josh Hutcherson? Då är min blogg rätt för dig ;)

2012-04-06 @ 14:42:12
URL: http://jhfansite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0