Det känns rätt bra nu.

”Det har lugnat sig lite nu, efter allt som har hänt. Jag bor i ett rikt land och jag sover i en underbar säng. Jag brukar höja ryggdelen, har två vanliga kuddar och två små, och där ligger jag som en utspädd fe och bara njuter. Visserligen har jag en del slangar kvar, men det ska nog bli bra.”

Detta sa mamma att jag skulle skriva när jag prata med henne nyss i telefonen. Idag har det varit en bra dag. Mamma mår ganska bra nu jämfört med tidigare, och det känns rätt stabilt. Idag har jag och min sambo rensat i hennes källarförråd, så att vi kan ta ner lite andra saker när vi rensar i lägenheten. Tanken är väl att hon ska åka hem snart (trots att hon fortfarande har drän, men vi får se), och då vill vi att lägenheten ska vara riktigt fin och städad. Vi går igenom mycket saker från min och min systers barndom, det väcker många fina minnen. Jag brukar vara rätt blödig och inte kunna ha hjärta till att kasta sådana saker, men tom jag var ganska rationell idag och kunde ha distans till minnena. Det är inte så att jag har kastat bort allting från vår barndom, de som känner vår familj väl vet att vi har sparat mycket. Alldeles för mycket, haha. Så jag har fortfarande mycket kvar, sådant som jag absolut inte kan kasta. Men det kändes iallafall skönt att få källarförrådet rensat, nu känns livet där hemma hos mamma lite mer organiserat. 

Jag vill också tacka för att ni faktiskt läser detta. Det känns skönt att det finns folk som bryr sig.

Kram Maria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0