Öland.

Imorgon åker jag till Öland och kommer tillbaka på söndag. Det känns riktigt bra. Normalt brukar jag hata att åka iväg, ifall något skulle hända med mamma, men nu när hon är på sjukhus och läget är stabilt så känns det faktiskt som att jag kommer kunna slappna av mer än vanligt. Jag brukar alltid gå runt och oroa mig när jag är utom räckhåll, för ifall något skulle hända (som exempelvis ännu en lungkollaps) så hade jag inte kunnat komma fram till henne så snabbt jag hade velat. Därför känns det himla skönt att hon är omhändertagen (det låter som fel ordval, men ni fattar) på sjukhuset.
När jag var hos mamma förra veckan passade jag på att ta lite bilder...
En påse som man har i slutskedet av en dränperiod. Dränmaskinen var
alltså borta, och här andas man ut all luft och vätska själv.

Ventilen(?) och själva dränet, en slang rakt in i lungan. Jag tycker faktiskt
att det är väldigt spännande, haha.
Mami! Here's where the magic happens. Hon sitter och skriver i sin sjukhussäng,
sedan ringer hon mig (eller om jag kommer dit) så skriver jag in det här.
Nämen va, är det jag? Näääe...
Ha det fint, mina vänner. Det ska iallafall jag ha på Öland Roots!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0