Mitt första inlägg.

Hej allihopa!

De tre föregående inläggen har min mamma skrivit. Det är därför texten är kursiv.
Jag heter Maria, är 20 år och bor med min pojkvän. Min mamma har varit sjuk länge. Innan jag föddes hade hon fått tarmsjukdomen Chrohns, och för ca 11 år sedan blev hon diagnostiserad med lungsjukdomen Sarkoidos. Det är den som spökar, och det är den som gör att hon måste åka in och ut från sjukhuset hela tiden.
Det har hänt så himla mycket den senaste tiden, så jag och min mamma kände att vi var tvungna att starta en blogg, så att andra kan få ta del av vad som händer. Egentligen känner jag att vi borde ha gjort detta för länge sedan, men vi får ta det från nutiden och berätta vad som händer.
Det finns egentligen så mycket att berätta, men jag skriver bara ett kort inlägg just nu bara som en liten presentation. Den kursiva texten har min mamma skrivit, med hjälp av mig såklart. Hon är inte bara sjuk, hon är extrem oteknisk också! Det är lite det som menas med bloggnamnet, Telefonmamman. Hon skriver i sitt block, just nu på sjukhuset, och läser sedan upp det till mig i telefon. Därav telefonmamman.
Mamma har skrivit nästan varje dag sedan kom vi kom överens med att starta den här bloggen, dvs 16/6. Det är dock inte förrän nu jag har haft tid att starta den och lägga upp inlägg, det är därför vi ligger lite efter i tiden. Men jag kommer lägga upp inläggen regelbundet tills vi kommer fram i realtid.

Kommentarer
Postat av: Ida

Schysst design du har på din blogg. Har du gjort den själv? Skitsnyggt i alla fall!

2011-07-12 @ 23:28:02
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0