Mamma: Söndag 26/6

Aboriginer i Australien, indianska schamaner och läkare inom klassisk orientalisk medicin har ungefär samma modell för sin naturmedicin. Västerländska vetenskapsmän har inte kommit på testmetoder som kan mäta fenomenen.


Igår var fyra av mina syskon var samlade och jag pratade med dem i telefon, och jag ringde till den femte senare. Känner att jag behöver prata med närstående. Att gå ensam och vara sjuk är väldigt negativt, och jag har släkten långt bort. Som tur är har jag mina underbara döttrar. Jag har inte haft en riktig semester med ansvarsfrihet någon gång tror jag. I sängbordet finns en radio med ganska många kanaler, jag kan också lyssna på tv-ljud från fem olika kanaler. Just nu är det Sommar med Torgny Lindgren. Tack Torgny L. Jag kanske är en författare. Han beskrev författarpersonligheten, och jag har ju inte kunnat göra något annat än att skriva.


Jag har haft ångest idag. När jag ligger och blundar så får jag obehagskänslor när jag tänker på att jag har missat det vanliga livet med exempelvis körkort. Och på kvällen fick jag också ångest av en annan sak, jag fick overklighetskänslor. Det kändes som att personalen skulle sticka allihop och då skulle jag ligga här med dränmaskinen i väggen och svälta ihjäl. Som tur var kom min yngsta dotter och sov här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0