Hur ska det funka?

Hej på er!


Förlåt för att vi inte har skrivit på ett tag. Dels har jag som sagt varit på Öland, en välbehövlig (och om jag får säga det själv välförtjänt) semester. Det var dock en vecka sedan jag kom hem, och vi har inte skrivit sedan innan jag åkte. När vi startade bloggen tänkte vi inte på att det skulle ta energi, men det är ju klart att det gör. Mamma orkar ju inte blogga så mycket som jag tänkt (jag har nog lite svårt att inse hur svag hon är, trots att jag borde veta med tanke på att jag känner henne bäst) och jag har jobbat rätt mycket. Jag bor i en annan stad, och under veckorna när jag jobbar på mitt sommarjobb så sover jag hos min mamma för att kunna komma till jobbet så tidigt som jag måste (det går inga så tidiga tåg). Det är tur det, måste jag säga. Jag förstår inte hur det hade funkat annars, om jag både hade bott och jobbat i den andra staden. Som tur är ska jag och min pojkvän snart flytta till en lägenhet som ligger ett kvarter från mamma. Det är tur det, annars vet jag inte hur det hade funkat egentligen. Jag hade nog varit tvungen att flytta hem till mamma igen.


Vi har dock inte flyttat ännu, och jag förstår inte hur vår tillvaro ska gå ihop. Just nu är det inte hållbart. Jag är aldrig hemma, träffar min pojkvän väldigt sällan och jag träffar knappt några vänner längre. Jag har inte direkt haft ett riktigt heltidsjobb innan, som jag har nu (visserligen bara sommarjobb men det är ju ändå heltid), och jag vill inte låta som en bortskämd snorunge när jag säger att det är jobbigt. Jag fattar att livet är på det här viset, och alla måste jobba. Men det är svårt att få det att gå ihop att hjälpa mamma så mycket som jag behöver, vara hemma med min pojkvän, och även ha ett socialt liv samtidigt som man jobbar heltid. Det kommer nog inte gå. Det där måste jag se över. Jag har pluggat på universitetet tidigare, och då har jag kunnat åka lite som jag vill mellan städerna och vara hemma när jag vill och hemma hos min mamma när jag känner för det. Dessutom har hon hjälpt mig mycket med studierna eftersom jag pluggat religion som är av bådas stora intresse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0