Onsdag 22/6

Det handlar om att vara POSITIV, att älska varje minut – varje möte och samtal. Är det svårt? Jag tror att för några är det nästan medfött, medan andra behöver ”jobba” på det.

 

Blodsocker 4,9 på morgonen, sedan var det 8. Jag kräver att de ska ha mer koll. Jag vill ha under 10. Kortisonpatienter tillåts ha upp till 15-20. Jag blir ganska trött på eftermiddagen, då är blodsockret på 10,8. Direktivet är att ge insulin när blodsockret går över 15!

 

När och var kollades mitt blodsocker? Kan jag få Hb A1c? Det är ett test som gör att man kan se hur sockervärdet har legat de senaste 8 veckorna. Kan socker i blodet vara förklaring till infektionskänsligheten och viktnedgången i så fall? Om det höga blodsockervärdet kom nu med traumat, varför har de ej kollat upp det?

 

Blodsocker över 20! Skulle läkarna få diabetes hade det varit en jättegrej för dem! En av mina bröder kämpar varje dag för att få det under 8.

 

En morgon förrförra gången jag var här på avdelningen vaknade jag och såg dimmigt. Några veckor senare fick jag reda på att det var början på grå starr. Men nu undrar jag hur länge jag har haft högt blodsocker och ifall det har påverkat ögonen?

 

Nu ligger blodsockret på 20 igen.

 

Jag tänkte ringa mig själv. Nu kan någon annan ringa mig. På denna avdelning har jag läkt mina psykiska sår. Som världen, inklusive min egna mamma åsamkat mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0