You've got to believe in yourself.

Hej.

Det är alltid så mycket som händer i våra liv, det är helt otroligt. Den som säger att det finns något som heter slumpen är välkommen att höra vad vi har att säga. Jag är övertygad om att slumpen inte existerar, och Gud skämtar med oss. Nu har jag lagt in tre tidigare inlägg som mamma skrev när hon var hemma från sjukhuset, och nu är hon ju där igen. Jag orkar inte bekymra mig längre och tänka så mycket. Jag försöker bara tänka så positivt som möjligt, och jag hoppas att ni läsare också gör det. Ge mamma lite positiv energi! Jag tror på allvar att det kan hjälpa.

I det senaste inlägget skrev mamma om Jimmie Åkesson, och mitt hjärta lite extra varmt när jag läser det hon skrivit. Haha, jag älskar att hon tar avstånd från samma saker som jag. Men där blir jag också lite inspirerad av henne. Jag och mina vänner har haft många diskussioner om SD och vissa högerpartier och det slutar alltid med att vi är så himla arga. Jag blir ofta arg när jag tänker på vad regeringen ställer till med, och jag är verkligen orolig över framtiden. Inte minst skola och vård. Enligt mig är de två våra grundpelare i samhället (eller borde vara). Utan utbildning kommer vi ingenstans, och vård behöver alla någon gång i livet. Jag är övertygad om att privatisering av skolor (inklusive förskolor) och vård (inklusive apotek, vårdcentraler och läkemedel) är ett misstag. Pengar kommer styra allt mer och det kommer inte bli bra. Inte alls bra. Eftersom regeringen har så pass mycket makt (såklart) så känner jag att ilska är en av de bästa metoderna. Det behövs motstånd. Däremot lär jag mig mycket av mamma. Hon skrev i det senaste inlägget att hon inte kan hata Jimmie Åkesson. Jag hatar allt vad SD står för, och jag hatar att de hatar. Men jag kan inte hata partiledaren. Jag tycker faktiskt synd om honom. De kommer åka ut ur riksdagen nästa val, det är inget att bekymra sig över. Och jag älskar mamma för att hon tycker samma sak som jag, haha.

Alltså, slösa inte energi på det negativa och tänk bara positivt, positivt, positivt så blir det bra! Och glöm inte att tänka positivt om mamma.









Lyssna på den här låten, det kan inte finnas någon som inte blir glad av lite inspirerande skånsk reggae!


/Maria.



Kommentarer
Postat av: N

kom ihåg att hat endast föder hat, rikta ingen fokus på det ni inte vill ha mer utav :)

2011-12-12 @ 22:32:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0