Mamma: Torsdag 1/12.

När jag lyssnar på musik på radion från olika decennier återupplever jag dem, men i nuet, och även utan den stress jag alltid på något sätt burit. 

Jag kommer på mig med att lyssna på P3. Det är säkert 30 år sedan. Jag inser vilken seriös person jag varit.






Min mamma blev alkoholiserad och vulgär. Det var fruktansvärt - jag skämdes så mycket att jag försvann. Min (dåvarande) make och jag brukade titta på diskussionsprogram och bra filmer. Inget skräp. Barnen fick inte se Expedition Robinson, förutom första säsongen med Anders Lundin, för att han gått i samma klass som min syster. Han pratar ofta om sin Farstatid (Anders har glömt att han började skolan i Farsta och att en artikel om vårt höghus som den mest vandaliserade i Stockholm inte kom förrän tolv år senare).

Nu hör jag på Karlavagnen med Stina Wolter, orkar inte förflytta mig till TV-rummet för att se Debatt. 

/Telefonmamman.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0