Mamma: Söndag 4/12.

Jag hade haft 38,5 graders feber i en vecka, och den 6 maj 2011 blev jag inlagd. Febern satt i tre veckor till, och jag var på sjukhuset till den 9 juni. Den 12 juni åkte jag in med ambulans och var riktigt illa däran (det har vi redan skrivit om). Jag kom hem 19 juli, men den 27 juli fortsatte äventyret och jag var tillbaka på sjukhuset med sprucken högerlunga. Mina anteckningar från den tiden ligger i min bokhylla. 

17 nov blev jag utskriven för att vara hemma med stöd av ASIH (Avancerad sjukvård i hemmet) som är utbyggnad av hospice. Jag fick veta att Stockholm är föregångare och har stor verksamhet med läkare och annan personal till sjuka i hemmet. Under två veckor hann jag träffa ett dussin personer; läkare, kurator, psykolog, flera sjuksköterskor, sjukgymnast, arbetsterapeut och en gav massage. En del av tom där två gånger. Hemvården var som vanligt påstridig - jag fick sitta i "vårdplanering" för 15:e gången utan någon egentlig mening. De gör nästan ingenting men kräver full insyn (energitjuvar?).

Nu är det så här: det är den 4 dec. Jag skulle åkt in kl 13 den 5 dec (alltså imorgon) för att ta bort dränet på höger sida samt besöka ögonmottagningen. Vad hände då? Jo, jag råkade hosta sönder den vänstra lungan igår natt. Ambulans igen, och in till röntgen och lungavdelningen.

/Telefonmamman.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0