Fram och tillbaka.

Hej!

Det senaste inlägg mamma skrev var från den 3:e dec (det har bara hamnat lite fel i bloggen, den ligger efter 1:a dec). Där beskrev hon att hon hade ont i vänstra lungan och att hon hade hostat mycket på natten, och mycket riktigt. Hon hade fått en pneumotorac på den vänstra lungan. Jag kom dit för att lämna penicillin till henne, och jag såg att hon var blev och andfådd. Hon hade inte alls haft en tanke på att åka in, men jag ringde ASIH (Avancerad Sjukvård I Hemmet), och det kom en läkare dit som konstaterade att vi skulle åka in med ambulans. 

Hela den grejen var så ironisk. Hon skulle ju åka in på måndagen kl 13, det var bestämt med läkaren för att de skulle ta bort henner drän på högerlungan. Men nu kom hon två dagar tidigare. De satte dock inte in något drän i mammas vänsterlunga, och hon fick åka hem i onsdags. Nu är hon dock på sjukhuset iallafall, för hennes drän lossnade iförrgår (fredags), och då var det bara att åka in igen. Jag tror dock att hon kommer hem innan jul åtminstone. 

Upplever ni den här bloggen som förvirrande och något rörig? Jag gör det iallafall, men sanningen är att det är så vår tillvaro ser ut. Förvirrande och rörigt. Nu kommer jag lägga upp inlägg från helgen som mamma har skrivit. Tack för att ni läser.

/Maria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0